Gmina Miejska Nowa Ruda zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
Nie wszystkie grafiki w serwisie mają przypisany poprawny opis.
Nie wszystkie pliki do pobrania mają informację o typie i wielkości.
Istnieją dokumenty do pobrania, które nie są dostępne cyfrowo.
Treści nieobjęte przepisami
Dokumenty opublikowane przed 23 września 2018 r. mogą nie być dostępne cyfrowo.
Elementy osadzone pochodzące od zewnętrznych dostawców, np. Google Maps.
Przygotowanie deklaracji dostępności
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
Data sporządzenia deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie badania przeprowadzonego przez firmę INTERmedi@ Spółka Jawna. Wyniki badania przedstawia raport.
Skróty klawiszowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Łukasz Gizka - mejlowo miasto@um.nowaruda.pl lub telefonicznie 74 87 20 300.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
swoje imię i nazwisko,
swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Gmina Miejska Nowa Ruda, ul. Rynek 1, 57-400 Nowa Ruda
Do drzwi wejściowych budynków Urzędu Miasta Nowa Ruda nie prowadzą schody, a wejście do Urzędu przy ul. Rynek 11 od zaplecza jest dostosowane dla osób z niepełnosprawnością ruchową, dla rodziców z wózkami z dziećmi i osób starszych.
W budynkach Urzędu Miasta Nowa Ruda nie ma windy.
W budynkach Urzędu przy schodach zamontowane są poręcze.
Przy Urzędzie Miasta Nowa Ruda znajduje się miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.
Do budynków Urzędu Miasta Nowa Ruda można wejść z psem przewodnikiem.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Osoby ze szczególnymi potrzebami są obsługiwane w Biurze Obsługi Klienta w budynku ul. Rynek 11, znajdują się tam dwa stanowiska do obsługi klientów wyposażone w pętlę indukcyjne, które wspomagają słyszenie osób z aparatami słuchowymi.
Pętla indukcyjna znajduje się również w Urzędzie Stanu Cywilnego, Informacji Turystycznej oraz na Sali Uroczystości w Miejskim Ratuszu.
W Urzędzie w Biurze Obsługi Klienta znajdują się plany ewakuacyjne na papierze wypukłym z rozkładem pomieszczeń urzędu dla osób z niepełnosprawnością wzroku.
Urząd wyposażony jest w znaczniki Totupoint.
W Urzędzie, po wcześniejszym umówieniu się, można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego.
Klienci Urzędu Miasta Nowa Ruda mają możliwość załatwienia spraw urzędowych z pomocą asystenta lub za pośrednictwem pełnomocnika.
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.