Pobierz PDF
Pobierz PDF

Deklaracja dostępności

 

Wstęp

Gmina Miejska Nowa Ruda zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://um.nowaruda.pl/.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • Nie wszystkie grafiki w serwisie mają przypisany poprawny opis.
  • Nie wszystkie pliki do pobrania mają informację o typie i wielkości.
  • Istnieją dokumenty do pobrania, które nie są dostępne cyfrowo.

Treści nieobjęte przepisami

  • Dokumenty opublikowane przed 23 września 2018 r. mogą nie być dostępne cyfrowo.
  • Elementy osadzone pochodzące od zewnętrznych dostawców, np. Google Maps.

Przygotowanie deklaracji dostępności

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie badania przeprowadzonego przez firmę INTERmedi@ Spółka Jawna. Wyniki badania przedstawia raport.

Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Łukasz Gizka - mejlowo miasto@um.nowaruda.pl lub telefonicznie 74 87 20 300.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mejlowo:

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Gmina Miejska Nowa Ruda, ul. Rynek 1, 57-400 Nowa Ruda

  • Do drzwi wejściowych budynków Urzędu Miasta Nowa Ruda nie prowadzą schody, a wejście do Urzędu przy ul. Rynek 11 od zaplecza jest dostosowane dla osób z niepełnosprawnością ruchową, dla rodziców z wózkami z dziećmi i osób starszych.
  • W budynkach Urzędu Miasta Nowa Ruda nie ma windy.
  • W budynkach Urzędu przy schodach zamontowane są poręcze.
  • Przy Urzędzie Miasta Nowa Ruda znajduje się miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.
  • Do budynków Urzędu Miasta Nowa Ruda można wejść z psem przewodnikiem.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

  • Osoby ze szczególnymi potrzebami są obsługiwane w Biurze Obsługi Klienta w budynku ul. Rynek 11, znajdują się tam dwa stanowiska do obsługi klientów wyposażone w pętlę indukcyjne, które wspomagają słyszenie osób z aparatami słuchowymi.
  • Pętla indukcyjna znajduje się również w Urzędzie Stanu Cywilnego, Informacji Turystycznej oraz na Sali Uroczystości w Miejskim Ratuszu.
  • W Urzędzie w Biurze Obsługi Klienta znajdują się plany ewakuacyjne na papierze wypukłym z rozkładem pomieszczeń urzędu dla osób z niepełnosprawnością wzroku.
  • Urząd wyposażony jest w znaczniki Totupoint.
  • W Urzędzie, po wcześniejszym umówieniu się, można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego.
  • Klienci Urzędu Miasta Nowa Ruda mają możliwość załatwienia spraw urzędowych z pomocą asystenta lub za pośrednictwem pełnomocnika.